Mikro Blog ile blogları kıyasladığımızda; en temel fark anlık kısa görsel ve metinlerle içerik paylaşılmasını sağlamak olarak ifade edilebilir.
Tartışmasız en popüler mikro blog servisi olan Twitter’da girilen her tweet 280 karakterle sınırlıdır. Daha çok insanların anlık olarak ne yaptıklarını paylaşmalarını sağlayan mikro bloglar, firmalar tarafından da bilgi ve haber paylaşımı amaçlı kullanılmaktadır.
Dünyanın herhangi bir yerinde olan bir gelişmeyi en hızlı duyuran platformlar Mikro Blog ‘lardı desek yalan olmaz. Sınırlı karakterdeki içerikle güncellenmeleri ve en çok mobilde kullanılmaları içeriğin hızlı bir şekilde yayılmasına olanak sağlıyor.
İçindekiler
Mikro Blog yayıncıları hangi soruların cevabını verir?
- Şimdi ne yapıyorum?
- Şuanda ne gördüm?
- Nerede, ne yenir?
- Ruh halim nasıl?
gibi anlık ve günlük hayatta o an içinde yayıncıyı etkileyen ve gün sonunda pek anlam taşımayabilecek içerikler yayınlayabildiği gibi, geleneksel blog yayıncılığında olduğu gibi tematik konuları da yayınlayabilirler.
Yaygın kullanılan mikro bloglar nelerdir?
-
Twitter
-
Instagram
-
Tumblr
-
Facebook,
-
LinkedIn
-
Pinterest
Sosyal medya = Mikro blog mu?
Evet, tüm sosyal medyaların birer mikro blog olduğunu söyleyebiliriz. Bununla birlikte tamamen sosyal medyalardan bağımsız bir firma / marka mikro blog’u yaratmak da mümkündür.
Örneğin mevcut müşterilerinize yada potansiyesel müşterilerinize kısa kısa bilgilerle hizmetlerinizi ve ürünlerinizi “Firma Blog” başlığı altında tanıtabilirsiniz.
Kurumunuzun mikro blog yönetimini, firma içinde yapabileceğiniz gibi profesyonel web tasarımı yapan dijital reklam ajanslarıyla işbirliği yaparak yüksek geri dönüşler elde debilirsiniz.
Dijital kanallarda harcadığınız bütçeler masraf değil yatırımdır.