Kurumsal Kimlik Tasarımı Nedir ve Neleri İçerir?

kurumsal kimlik tasarımı nedir

Bir bina için temel neyse, bir firma ya da marka için de kurumsal kimlik tasarımı o temeldir. Bu nedenle doğru bir temel atılmalı ve sonraki süreçteki tüm çalışmalar bu temelin üzerinde güçlü şekilde yükselmelidir.

Kurumsal Kimlik Tasarımı Nedir?

Kurumsal kimlik tasarımı, firmanızı her ortamda temsil eden ve müşterilerinizin firmanızı yada markanızı akılda kalıcı şekilde tanımasını sağlamak için yapılan çalışmaların bütününe verilen isimdir.

Profesyonel kurumsal kimlik tasarımına sahip bir firma, müşterilerine güven sağlayıcı bir izlenim oluşturmaktadır. Kurumsal kimlik tasarımının temelinin logo, amblem ve renkler olduğunu söyleyebiliriz. Diğer tüm çalışmalar, bunların temelinde şekillenmektedir.

Firmanızın ya da markanızın imajını doğru yansıtmak için kurumsal kimlik tasarımınıza son derece önem vermenizi ve bu konuda deneyimli bir firmayla çalışmanızı tavsiye ediyoruz.

Mükemmel şekilde planlanmış ve tasarlanmış kurumsal kimlik tasarımı ile firmanızın, müşterileriz gözünde prestij kazanmasını, etkileyici bir görünüme sahip olmasını sağlamaktadır.

Kurumsal Kimlik Tasarımı Neleri İçerir?

Kurumsal kimlik tasarımı; logo ve kurumsal renklerinizden başlayarak, ihtiyaç duyduğunuz tüm kurumsal materyellerin markanıza özel olarak tasarımını kapsamaktadır.

Bu maddeleri detaylı şekilde inceleyecek olursak;

  • Logo Tasarımı
  • Logo Kullanım Alanları
  • Kartvizit Tasarımı
  • Antetli Kağıt
  • Diplomat ve Pencereli Diplomat Zarf
  • Fatura
  • Katalog Tasarımı
  • Cepli Dosya
  • Tahsilat Makbuzu
  • Torba Zarf
  • Sunum Dosyası
  • Not Kağıdı
  • Logonun İş Elbiselerine Uygulanması
  • Karton ve Naylon Poşet
  • Basın Bülteni Örneği
  • Gazete ve Bülten İçin İlan
  • Ajanda
  • Tabela ve Totemler
  • Billboard
  • Roll-up
  • Araç Giydirme
  • Bina İçi ve Dışı Yönlendirme
  • Kat Yerleşim Planları
  • Masaüstü İsimlikler ve Kapı İsimlikleri
  • Personel, Ziyaretçi ve Araç Kartları
  • Kürsü ve Sahne
  • Plaket
  • Poster
  • Broşür Formatı
  • Sertifika
  • Davetiye
  • Hediye Kartı
  • Email İmza
  • PowerPoint ve Keynote Sunum
  • Banner
  • Sosyal Medya Post Formatları
  • Hediyelik Eşya Uygulamaları
  • Plaket ve Rozet
  • Bayraklar
  • Kurumsal Kimlik Dosyası

Kurumsal Kimlik Fiyatları Neye Göre Belirlenir?

Kurumsal kimlik tasarımı bir bütün olarak ele alınması gerekiyor olsa da firmanızın ya da markanızın sadece logo ihtiyacı olduğunu düşünebilirsiniz. Bu noktada kurumsal kimliğinizle ilgili bütünsel bakış açısı da ortadan kalkacaktır. Bu hatırlatmayla birlikte firmanızın ya da markanızın ihtiyacı olan kurumsal kimlik tasarımı unsurlarını listeleyerek fiyat teklifi alabilirsiniz.

Örneğin; Logo, kartvizit, e-mail imzası, antetli, dosya tasarımları ihtiyaçlarınızı karşılıyorsa bunlara göre bir teklif ve zamanlama ile karşılaşacaksınız.

Diğer yandan; Logo, kartvizit, e-mail imzası, antetli, dosya, muhasebe evrakları, araç giydirme, bayrak, personel kartı, personel kıyafeti, bayrak, fuar afişi, tabela, kurumsal kimlik kullanım dosyası oluşturulması gibi A’dan Z’ye bir tasarım çalışması olsun diyorsanız alacağınız fiyat ve zamanlama da farklı olacaktır.

Kurumsal Kimlik Tasarımı Nasıl Olmalıdır?

Kurumsal kimlik tasarımı öncelikli olan konu markanızın ya da firmanızın renklerini ve logosunu belirlemektir. Logonuz firmanızın ya da markanızın kimliğinin en önemli parçasıdır.

Firmanızı ya da markanızı akılda kalıcı, etkili ve güçlü kılan logonuzun görünümüdür. Logonuz oluşturulduktan sonra firmanızın ya da markanızın  içeride ve dışarıda kullanacağı diğer basılı malzemelerin de logonuz için oluşturulan yapının özelliklerine ters düşmeyecek şekilde hazırlanması gerekir.

Özgün bir kurumsal kimlik tasarımı firmanızın ya da markanızın  başarısı ve itibarı için son derece önemlidir.

Bu nedenle oluşturulacak kurumsal kimliğin benzersiz ve firmanızı ya da markanızı temsil edecek şekilde hazırlanması gerekir.

Kurumsal Kimlik Tasarımı Firması Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Kurumsal kimlik tasarımınız zaman içinde kolay bir şekilde değiştirilebilecek bir çalışma değildir. Bu nedenden dolayı firmanızı ya da markanızı hedef kitlenize doğru yansıtan bir kurumsal kimlik tasarımını markanızın temel olarak görmeli ve bu şekilde yatırım yapmanızda fayda görmekteyiz.

Kurumsal kimlik tasarımınızı yapacak firmayı seçerken, firmanın önceki çalışma referanslarında yaptığı işlerdeki tasarım yaklaşımına ve sonuçlarına bakmalısınız.

Ürününüz / hizmetiniz bulunduğunuz lokasyonun, sektörünüzün ya da Dünya’nın en iyisi olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak unutmayın ki firmanız ve markanız için yaptığınız yatırımda dikkatleri çekecek olan doğru tasarlanmış iyi bir kurumsal kimlik olacaktır. Eğer kurumsal kimlik tasarımı konusundaki yatırımı masraf olarak görürseniz, rakipleriniz sizden kaliteli olmayan bir hizmet ya da ürün ile daha çok müşteriye ulaşabilir, ve pazarda aldığı pay ile sizi geçebilir.

Güvenilir, profesyonel ve deneyimli bir kurumsal kimlik tasarımı firması arıyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Sosyal Medya'da Paylaşın.

WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Facebook
Twitter

Benzer Blog Yazılarımız.