Sosyal Medya Danışmanlığı Nedir?

sosyal medya danışmanlığı nedir

İnternet kullanımının artması, sosyal medyaya olan ilgi ve daha pek çok faktör sebebiyle yeni bir iş kolu olan sosyal medya danışmanlığı ortaya çıkmıştır. Günümüzde ise kafe, okul, müze ya da diğer işletmeler fark etmeksizin her işletmede aktif olarak sosyal medya danışmanlığı konusu gündeme gelmektedir. Peki, her alanda aktif olarak konuşulan sosyal medya danışmanlığı nedir?

Değişen dünya ve gelişen teknolojinin bir ürünü olan sosyal medya danışmanlığı; mevcut materyallerin kullanılarak işletmelerin en özgün şekilde tanıtılması hizmetine verilen isimdir.  Bu hizmeti gerçekleştiren sosyal medya danışmanları, danışmanlık gerçekleştirdikleri işletmelere yeni bir sosyal medya hesabı oluşturur ya da mevcut sosyal medya hesabını devralır.

Devralma işleminin gerçekleşmesi sonrasında hedef kitle belirlemesi gerçekleştirilir ve işletmenin hedef kitlesine en kısa yoldan oluşması adına çalışmalar başlatılır. Bu aşamada sosyal medya danışmanı işletmenin ihtiyaç duyduğu tüm analizleri gerçekleştirmek ve işletmenin maddi gelir elde edebilmesi için gerekli olan şeyleri yerine getirmekle yükümlüdür. Kısa bir özetle sosyal medya danışmanlığı hizmetini işletmelerin sosyal müdür hizmeti alması şeklinde ifade etmek mümkündür.

Tüm bunların yanı sıra sosyal medya danışmanlarının tek görevi sosyal medya hesaplarını yönetmek değildir. Sosyal medya danışmanlığı hizmetinin içerisinde marka bakış açısının belirlenmesi, kurumlarla iletişimin sağlanması,  reklamcılık faaliyetlerinin yürütülmesi ve rekabet firmalarla mücadele gibi pek çok görev yer almaktadır. Bu nedenle sosyal medya danışmanlığı firmalar için son derece önemli bir yere sahiptir. Firmanın büyümesi  ve gelişmesi adına sosyal medya danışmanları ile çalışılması gerekmektedir.

Sosyal Medya Danışmanının Görevleri Nelerdir?

Sosyal medya danışmanının görevlerini şu şekilde sıralamak mümkündür.

  • Sosyal medya danışmanlığı gerçekleştirenler işletmelerin sosyal medya hesaplarını oluşturarak yönetim sürecini gerçekleştirir.
  • Sosyal medyadan gerçekleştirilecek olan reklamların takibini yapar ve pazarlama stratejileri oluşturur.
  • İşletmeye ait anketlerin, etkinliklerin ve kampanyaların duyurusunu gerçekleştirir.
  • Gerçekleştirilen paylaşımların etkileşim raporlarını tutar.
  • Hedef kitleye ulaşabilmek adına sosyal medya stratejisi oluşturarak müşterilere kısa sürede ulaşılmasını sağlar.
  • Sosyal medya hesaplarının etkileşimini arttırır.
  • İşletmenin güncelliğini korumasını sağlar. Bu güncellik sayesinde işletmeler daha çok kişiye ulaşarak gelir elde eder.
  • Sosyal medya aracılığıyla kitlelerin etkilenmesini sağlayarak maddi kazanç elde edilmesine yardımcı olur. Peki, sosyal medya danışmanlığı çalışma alanları nelerdir?

Sosyal Medya Danışmanlığı Çalışma Alanları

Sosyal medya danışmanlarının çalışma alanları sosyal medya kullanımına göre değişim göstermektedir. Günümüzde internet kullanımı sebebiyle zaman zaman bir uygulama popüler olurken zaman zaman başka bir uygulama popüler olmaktadır. Bu nedenle sosyal medya danışmanlarının çalışma alanları arasında pek çok uygulama saymak mümkündür.  Günümüz şartları incelendiğinde çalışma alanlarını;

  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Pinterest
  • Foursquare
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Google+

Olarak sıralamak mümkündür. Bu sosyal medya uygulamalarından herhangi birinin ya da birkaçının kullanarak reklam yapması mümkündür. İşletmelerin müşteri kitlesi ve beklentileri göz önünde bulundurularak mecra seçimi gerçekleştirilmektedir.

Sosyal Medya'da Paylaşın.

WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Facebook
Twitter

Benzer Blog Yazılarımız.

Web Tasarımında Typografi

Web Tasarımında Typografi

Web tasarımında, görsel unsurların marka imajını güçlendirmesi kaçınılmaz bir gerçektir. Bu unsurlardan biri de typografidir. Typografi, bir markanın dijital varlığını…

Devamını Oku