Web tasarımı, başlangıçta, belirli bir teknolojinin veya sistemin bunu başarmak için sunduğu olanaklara veya sınırlamalara değil, ulaşılması amaçlanan pazarlama planının hedeflerine yanıt vermelidir. Doğru teknolojilerin seçilmesi buna bağlı olacaktır. “Web sitesi tasarımınız güncel ve kaliteli mi?” tarzında olan sorular da her zaman dikkate alınmalıdır.
Doğru değeri sağlayan ve iyi bir üne veya talebe sahip bir ürüne sahip basit, iyi tasarlanmış bir açılış sayfası çok sayıda dönüşüm sağlayabilir. Minimum maliyetle ve aynı zamanda doğru hedef kitleye odaklanan özel şablonlara dayalı bir web sitesi oluşturulması önemlidir. Bir web tasarımında içerik yöneticisi veya eksiksiz bir web uygulamasının sıfırdan geliştirilmesi projenin gereksinimleri ve beklentileri açıktır. Web tasarımı çok önemli olmasına rağmen, gerçekte bir web sayfasının başarısı, iş modeliyle ilgili diğer faktörlerin incelenmesine ve yakınsamasına da bağlıdır.
Güncel Web Sitesi Tasarımı
Web tasarımında farklı içeriklerin organizasyonu, bilgi mimarisi çalışmasına dayalı olarak sayfaların yapısının doğru düzenine cevap vermelidir. Arama motorları sitenin sayfalarını yapılarına ve karşılık gelen URL’lere göre dizine ekleyeceğinden, bilinmesi gereken işlemler olabilir.
Güncel web sitesi tasarımı için menüler, alt menüler, kategoriler, etiketler vb. web’de görüntülenecek hizmet veya ürün ailelerinin yanı sıra adlarına ve konumlarına da dikkat etmelisiniz. Ayrıca, en iyi anahtar kelimeleri seçmek için organik SEO sıralama faktörlerini göz önünde bulundurmakta önemlidir.
Kaliteli Web Sitesi Tasarımı
Web sitesinde çekici bir tasarım, ziyaret sayısıyla ilişkili olarak daha doğal bir şekilde tercüme etme eğilimindedir. 10 veya 10.000 hit almasına bakılmaksızın gelen ziyaretçilerde bir iz bırakmak ve buna farklı, tanınabilir olmaya çalışmak da dahildir. Kötü tasarlanmış bir sayfaya trafik çekmek için zaman veya para harcamak, orantılı olarak daha az dönüşüm anlamına gelir. Kaliteli web sitesi tasarımı ile estetik web tasarımlarda grafik ve görsel içerik, rekabetten mümkün olduğunca farklı olmalıdır.
Amaç, tasarımı bir kaynak olarak kullanarak, önce başkalarının aynı tür ürün veya hizmeti pazarlamak için ne yaptığını göz önünde bulundurarak öne çıkmak ve değer katmaktır. Bilgilendirici ve tartışmacı metinler, fotoğraflar ve multimedya materyalleri gibi içeriklerin sınıflandırılması, seçilmesi ve düzenlenmesi de tasarımda zaman alan bir faktör olabilir.
Web Sitesinde Kalite ve Güncellik
Web tasarımı ve geliştirme, iyi bir kullanıcı deneyimini teşvik etmek için kullanılabilirlik yönlerini de içerir. Menü çubukları, butonlar ve iletişim formları gibi etkileşimli öğelerin çalışması, kullanıcının onlardan beklediği beklenti ve talepleri karşılamalıdır.
Web tasarım hizmetleri sunan profesyoneller kurumsal, estetik ve işlevsel tasarım kavramlarını iş modellerinin arka planı, aşaması veya döngüsü ile uyumlu hale getirmelidir. Bu, herhangi bir faaliyet veya şirketin müşterilerini çekme veya satma süreciyle yakından ilgili bir şeydir. Ayrıca web sitesinde kalite ve güncellik ön planda olmalıdır.
Aynı şekilde, bilgi, değerlendirme ve satın alma kararı gibi kullanıcının veya potansiyel müşterinin bulunabileceği farklı aşamalarda olabilir. Bu nedenle, hangi sayfaların bilgilendirici olması gerektiğini, hangi sayfaların harekete geçirici mesajlar içerebileceğini ve hatta dönüşümleri değerlendirmek için izleme gerektirebileceğini düşünmek gerekir.