Logo tasarımında kullanılacak fontlar, tasarımın daha doğrusu markanızın karakterini, kimliğini ve kişiliğini belirler.
Kullanılacak fontlar sayesinde bir markayı lüks veya üst düzey göstermek mümkündür.
Yada bir markayı, özel bir hedef kitleye, örneğin çocuklara görsel iletişim diliyle fontlar sayesinde akılda kalıcı hale getirmek mümkündür.
Logo tasarımında kullanılacak font seçiminin tüm marka imajını etkilediğini söylemek mümkündür.
Lüks ve pahalı markaların logolarında genel olarak “tırnaklı” fontların çok sık kullanıldığı görülmektedir.
Kurumsal, ciddi ve köklü markalar logo tasarımlarında genellikle okunaklı, düz ve minimal fontları tercih ediyorlar.
Temel olarak okunabilirliği olan, algıda karışıklık oluşturmayacak, amblem, sembol, ikon ve biçimlere uygun fontları kullanmaya özen göstermek temel nokta olmalıdır.